Mini-hoodies x3

zondag 29 september 2013

Nee, ongelovigen, ik heb de blog nog niet opgegeven! Maar bloggen over naaien, gaat natuurlijk niet zonder naaien - en dus tijd om te naaien, u begrijpt dat wellicht.

De urban hoodie van Heidi&Finn staat al heel lang op mijn to-do-lijstje. Die zag ik voor het eerst opduiken bij mina dotter en ik was meteen verkocht. Patroontje aangeschaft op etsy, paar erg leuke stofkes in de kast gestockeerd, en toen bleef het liggen. Tot deze week! Met een aantal jonge aanwinsten in de vriendenkring was een beetje bandwerk wel aan de orde. De urban hoodie in maatje 6-12 maanden, hoe schattig is dat?!

De hoodies werden gemaakt in tricot, en gevoerd met fleece. Want even rekenen, geboren in de zomer = 6 maanden in putje winter. Als die winter even streng is als de vorige is een beetje extra isolatie nooit weg. 


Ik ben echt blij met resultaat, alleen die amerikaanse maatvoering is volgens mij toch wel aan de ruime kant. Met uitzondering van de mouwen, is dit truitje precies even groot als een gekocht vestje van Janne in maatje 86. Hmm, even opnieuw rekenen: de babietjes in kwestie zijn waarschijnlijk rond de 1 jaar, en dus putje zomer! Voor frisse zomeravonden dan maar? Het geeft wel wat extra speelruimte om een babybezoekje in te plannen, want daar zijn wij niet zo goed slecht in.



Ah ja: en wie wil weten hoe het met de Zonen09-wedstrijd afliep: de laatste 10 heb ik niet gehaald, maar de finalisten hebben prachtige creaties neergezet, de concurrentie was sterk. Proficiat aan de 3 winnaars!


1 opmerking

  1. gevonden! gepost op 29 september :-)
    maar net op tijd afgesproken, ons aapje past er perfect in en heeft er al complimenten mee geoogst in de crèche vanmorgen.
    dikke merci! en er volgt nog een foto
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.