Zonen09-wedstrijd: De jacob

maandag 16 september 2013

Noem mij gerust een blog-addict. Als lezer wel te verstaan. Naaiblogs van anderen zijn een ware schatkamer, en een enorme inspiratiebron, en dat allemaal geheel gratis en vrijblijvend. Ergens voel ik mij altijd een beetje een gluurder. Maar, zo heb ik besloten, daar komt verandering in! Ik begin gewoon zelf mee te bloggen. Sounds like a plan?! Kan ik al mijn creaties kwijt, zonder mr. K daar dagelijks mee te vervelen en bovendien geef ik ook iets terug aan bloggend vlaanderen (ok, dat laatste is wellicht een lichte vorm van grootheidswaanzin, maar you get the point). Een win-win-situatie!

Startpunt: de Zonen09-wedstrijd die gisteren ten einde liep. Als grote fan van de retro-modellekes kon ik niet anders dan de uitdaging aangaan. Het patroon voor de Jacobbroek ligt hier al een eeuwigheid in de kast, de to-do-lijst sinds de ontdekking van de naaimachine is echter ontelbare keren groter dan de beschikbare tijd - die lijst wordt trouwens alleen maar langer in plaats van korter, ook de schuld van die naaiblog-verslaving.

Maar goed: een Jacobbroek voor grote zus dus. Gabardine werd al een eeuwigheid geleden ingeslagen bij sjiekebiele. Het kersenhemdje indachtig viel de keuze voor de allereerste Jacob op de rode lap. Vanwege de geweldige handleiding liep het ineenzetten van een leien dakje. Ik koos voor opgestikte zakken met paspelrandje, een nepgulp, en een tailleband die aan de binnenkant in een ander stofje werd gemaakt. Ik ben dol op zo'n kleine details. Dat stofje komt als labeltje onderaan de broekspijp ook even aan de buitenkant piepen.



Grote zus wilde niet echt meewerken, maar het magische woord 'wedstrijd' bracht haar in modelmodus.



De Jacobbroek, ik ben fan!
Ondertussen zijn er geweldig veel mooie exemplaren in de flickr-pool gepost. Jury, maak je borst maar nat! 

Een reactie posten

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.