De egoïstische toer op

woensdag 8 januari 2014

Zoals de titel al doet vermoeden, ben ik dezer dagen een paar dingen voor mezelf aan 't naaien. Dat mag ook al eens é, na een rondje kinderkleren en cadeautjes.

Al eeuwenlang op mijn to-do-lijstje de befaamde knipmode 6/2010 rok. De rok lijkt rond ieders bloggend vrouwenlijf wondermooi te passen, dus ook rond dat van mij? Ik deed een paar smeekbedes op de aangewezen facebookgroepen, en kreeg het patroon toegespeeld van een zeer sympathieke madam. Alleen was dit ingescand en was ik niet helemaal zeker van de schaal. Geen nood, door een tip van een mede-naaister had ook de knipmode zelf door dat er geld te rapen viel door dit patroon als pdf-patroon aan te bieden op hun website. En voila, de rest is geschiedenis.


Jaja, zo blijkt, ik ben zwaar fan! Simpel, doch flatterend. Zonder dat ik het wist volgde ik "exact" dezelfde werkwijze als die Missy N hier zo schoon beschrijft. Die zal dus wel logisch in elkaar zitten ;).

Een oranjerode paspel ertussen (valt het op dat ik paspel-addict ben?!)

Achteraan een blinde rits.


En binnenin ook het beleg mooi afgewerkt.
Ik maakte ook gauw even een aparte onderrok, zodat ik voortaan mijn rok(ken - want dat er meer zullen volgen staat vast) winter en zomer kan dragen. Maar nee, van die onderrok krijgt u geen foto's te zien. Die zit waar hij hoort te zitten, mooi verstopt ;).

De stof  (Michael Miller - Wallflower Waltz in Mermaid) is dezelfde die ik ook al hier gebruikte, maar dan in de omgekeerde kleurencombinatie. Ze komt van Hawthorne Threads

Nog "enkele" aan-fotootjes.
Mijn zus de gelegenheidsfotograaf: "Strike a pose Mieke!"
 "maar wacht uwe rok zit wat verfrommeld"
en toen had ik moeite mijn evenwicht te bewaren, maar hé, de rok zit wel goed


To be continued...










13 opmerkingen

  1. Tof! Zowel de rok als de stof...Bij de stof al zo vaak gekwijld..maar ben dan altijd bang dat ik t niet te combineren krijg (bij wel meer stofjes)l Patroon toevallig laatst ook bij de knip zitten zoeken, dus ben blij met je link! Staat je mooi :)

    (1 klein vraagje..heb je hem verlengd? Oogt wat lang..maar misschien hoort dat :D)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de complimenten! Awel, ik kreeg net nog een opmerking over de lengte van een vriendin (die vindt kort vinniger é Annemie ;)). Ik heb de rok 1 à 2 cm verlengd, persoonlijk vind ik dat mooier met mijn knieën ( vooral met het oog op blote benen weer ;)). Wie weet geraak ik ooit nog over mijn kniecomplex en ga ik voor ultrakort :) maw, das eigen smaak zeker. Ben benieuwd naar jouw versie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu ik er zo op let in de foto's is dat ook wel een beetje kwestie van het perspectief van waaruit de foto genomen is, die lang ogende rok ;)

      Verwijderen
    2. sta je met gebogen knieeen dan ;) Zo erg kunnen ze toch niet zijn :)
      Maar idd, smaakgebonden. Ik vind zulke rokjes altijd net wat fijner als ze tot net op/boven de knie vallen.
      Maare mijn variant?? Mn lijstje is nog zoooo lang..hoop vd zomer, haha ;)

      Verwijderen
  3. Heel mooi rokje Mieke! En die prints die zo mooi doorlopen! En bij hippe kindjes horen hippe mama's hé, helemaal niet egoïstisch :-) Groetjes, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Zou het veel verschillen met de rokjes van madame zsazsa?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte ook al een a-lijntje van allemaal rokjes, en deze vind ik toch een stuk beter aanpassen, vooral omdat er vanachter neepjes zitten. Het model is ook iets rechter. Maar die a-lijn van mme zsazsa draag ik ook nog heel vaak :)

      Verwijderen
  5. Heel mooi! Ik heb vandaag ook nog naar de stof zitten kijken in één van de vele webwinkels. Die gaat zeker vaak uit de kast komen! Jouw mooi laarzen vielen me ook op. Zou je me misschien het merk/de winkel kunnen doorspelen? Ik ben nog op zoek naar een nieuw paar ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, de laarzen maken de vrouw ;). 't Is mijn favoriet paar, een paar jaar geleden gekocht in een lokaal winkeltje dat ondertussen al niet meer bestaat. Merk vind ik nergens terug, dus ik vrees dat ik je niet verder kan helpen. Veel succes met de zoektocht naar hét perfecte paar!

      Verwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.