Naar eigen recept

zondag 3 augustus 2014

Mijn  nichtje, voor wie ik eerder al dit Geranium-kleedje maakte, werd een week geleden 1. Tante Mieke, in de familie en kennissenkring ook wel gekend als naaiverslaafd (licht overdreven, toch? of zit ik nog in de ontkenningsfase?) besliste de avond voor het feestje dat er toch nog iets zelfgemaakt mee moest (kwestie van de reputatie hoog te houden en zo). En waar kan een babymeisje meer in stralen, dan in een zelfgemaakt kleedje? 

Het eigen recept werd nog eens bovengehaald. De stof (Flamingo mini van Timeless Treasures), lag al lang klaar voor dit projectje. Ik kocht ze ooit in een opwelling, maar bij nader inzien vond ik ze toch niet echt bij één van mijn dochters passen. Peinzend over een alternatieve bestemming, zag ik het licht. Ideaal voor een klein prinsesje, zo vind ik - en de mama er weg van zou zijn, dat stond in de sterren geschreven. De voering is er eentje van Hilco (Mini Bizzi). 
Achteraan koos ik deze keer voor een knopenpat met kamsnaps. Ideaal als het vooruit moet gaan (het feest zou hier immers een half uur later starten - en dat het vooruit moest gaan zie je ook aan de 'verkeerde ' sluiting - Dames Rechts Over Links - ik dacht er pas aan toen de eerste kamsnaps er al in zat - ach wat), of als je een beetje lijdt aan koudwatervrees voor ritsen en/of knoopsgaten. Veel hoef je niet aan te passen, als je voor die knopenpat gaat. Laat gerust een reactie achter, als u interesse moest hebben in een mini-tutorial.
Een dik half uur later dus, kon het model het kleedje al meteen aanpassen.
Wijselijk werd het kleedje daarna terug ingewisseld voor een andere tenue.
Gefeliciteerd, lieve Elena!

15 opmerkingen

  1. Die kleine prutskes staan echt met alles superschattig! Maar deze is echt wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super, en die mini tutorial, graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tante Mieke heeft zichzelf weeral eens overtroffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijke taart :)
    En wat een lief jurkje! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een schattig patatje! Ik heb ook nog veel stofjes in de kast liggen waarvan ik denk: 'hmm niet meer voor Eloise', dus ik wacht geduldig op babymeisjes van vrienden en familie die mijn pad nog zullen kruisen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schattig ... ben dol op dat stofje! lekker vrolijk en fris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grote fan van jouw recept! Dit schattige stofje is er inderdaad ideaal voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig jurkje! Zou niet misstaan bij de dochter. Dus graag die mini tutorial :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo Oooo Oooo ! Zie ne keer hoe schoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw seg! Het kleedje is al prachtig op de kapstok, maar op model is het nog VEEL knapper!
    Proficiat voor Elena.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! En dat zo snel ineengestoken is ook prachtig =)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het jurkje staat haar beeldig! Weeral heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gemaakt en een leuke foto met de jarige en het gebakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het blijft toch een tof patroontje hè, merci ! Ik maakte er ondertussen al 4 waarvan 3 met knoopjes in plaats van rits. Deze is ook weer leuk in die stof. En gefeliciteerd voor Elena!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.