We are all winners! En een hulpvraag, of twee,...

zondag 14 september 2014

12 september 2013, die datum doet bij u waarschijnlijk niet bijzonder aan. Mij zei hij eigenlijk ook niks, totdat ik eens ging kijken wanneer ik mijn eerste blogbericht de wijde wereld in stuurde. Juist ja. De eerste berichten weifelend: Ga ik dit volhouden? Hoe vind ik de juiste toon? Wat wil ik hier juist vertellen? En heeft er iemand überhaupt een boodschap aan wat ik hier neerpen? 

Een jaar later kan ik zeggen dat deze blog opstarten één van mijn betere opwellingen was. En het bijna dagelijks groeiend volgersaantal bevestigt mij in dat gevoel. Waar jullie vandaan blijven komen, joost mag het weten, maar dat jullie hier meer dan welkom zijn, dat is wel zeker! Het meeste plezier beleef ik aan jullie reacties, hier of op facebook. Sommige hilarisch, andere heel lief, maar de meeste gewoon enthousiast en hartverwarmend. Dank jullie wel allemaal!  

Toen ik de datum met rasse schreden dichterbij zag komen, begonnen de radertjes in mijn hersenen op volle toeren te draaien. Hoe kan ik jullie bedanken voor jullie niet aflatend enthousiasme? Een give away misschien?! Mja, maar daar doe ik maar een enkeling plezier mee. Niet dat ik iets heb tegen weggevertjes, hou de blog maar in 't oog! Maar ik wilde iets doen waar iederéén iets aan heeft, iets waar iederéén bij wint. Ik bekeek wat de meest geraadpleegde post was in het éénjarig bestaan van deze blog. Op nr. 1 staat de tutorial voor het herfstkleedje, maar het patroon en tutorial voor het babykleedje met stolpplooien is duidelijk aan een inhaalmanoeuvre bezig.

Op één van de facebookgroepjes waarvan ik lid ben, deed ik een paar weken geleden een voorzichtige uitspraak, dat ik dat babykleedje misschien ooit nog wel eens in andere maten zou tekenen. Want eerlijk is eerlijk, niet iedereen wacht tot een baby bijna een jaar wordt om op bezoek te gaan. Wel nu, waarom maakte ik daar nu eens geen werk van? Een give away voor iedereen! 

Tussen droom en daad ligt een klein probleempje gaapt echter een grote ravijn, ik ben namelijk geen patroontekenaar. Een patroon schetsen op basis van een bestaand kleedje of patroon, en daar dan wat aan aanpassen, daar draai ik mijn hand niet meer voor om. Een eigen gemaakt patroon (correct) graderen, das andere koek. Maar goed, als ik iets in mijn hoofd heb...Ik haalde er dus wat boeken bij. Studeerde wat. Schetste wat. Semi-professioneel Amateuristisch en al tekende ik het patroon de voorbije week uit in 5 maatjes. Ook aan het basispatroon dat al op mijn blog staat werd gesleuteld.

Het babykleedje ligt hier klaar om de komende dagen te digitaliseren in maatjes 3-6 maanden, 6-9 maanden, 9-12 maanden, 12-18 maanden, 18-24 maanden. Maar u kan u voorstellen dat ik niet in alle maten een geschikt model in de buurt heb, en voor ik het patroon op het web smijt had ik toch graag wat feedback. Daarom dus een oproep, een tester call als het ware! 
Wie wil dit patroon de komende week voor mij testen? Ik zoek minstens 2 testers in elk maatje. Voorwaarde is dat u tijd heeft om het kleedje binnen de week na het bezorgen in elkaar te steken en mij feedback te bezorgen, dat u genoeg ervaring heeft om het kleedje aan de hand van de reeds voorhanden zijnde tutorial(s) in elkaar te steken én dat u een levend pasmodel voorhanden heeft (in welk vorm dan ook, dochter, kleindochter, buurmeisje, nichtje,...). U kan u opgeven door te mailen naar siskobymieke@gmail.com met opgave van de leeftijd en borstomtrek van uw baby. Ik bezorg u dan zo snel mogelijk het pdf-patroon van de bijhorende maat. Moesten er meer kandidaten zijn dan dat ik testers nodig heb, dan ga ik gewoon het rijtje af. En voor u *enthousiast* allemaal wil gaan mailen en testen ;) lees nog even verder, want ik heb jullie hulp nogmaals nodig!

Ik ging deze week zelf al aan de slag met een kleiner maatje. We hadden namelijk nog een babybezoek gepland aan de 7 maanden oude Yvonne. Ik diepte er één van mijn favoriete stofjes (Sevenberry) voor op. De paspel liet ik deze keer achterwege, en voor de sluiting opteerde ik weer voor een knopenpat met kamsnaps.   

In deze stof is de uitvoering eerder winters.  Met een longsleeve, legging, en bijpassend vestje denk ik dat Yvonne de koude wel zal trotseren.

Vestje en legging, HEMA
Longsleeve, JBC
Yvonne wou zelfs poseren. Lief hé! 
En kijk, het past! (en past zo mooi bij haar felblauwe ogen <3) Horde één is genomen.

Tot slot valt er ook nog écht wat te winnen. Binnen twee weken (op mijn verjaardag) hoop ik het patroon van dit 'zomers babykleedje met stolpplooien' gratis ter uwer beschikking te kunnen stellen. Op voorwaarde natuurlijk dat de testers geen gigantische hiaten vinden in het patroon. Alleen, een zomers babykleedje met stolpplooien, dat bekt niet lekker, dat schrijft niet vlot, en dat dekt ook de lading niet langer. Wie doet beter? Suggesties welkom in de commentaren! Voor de persoon met de winnende suggestie heb ik op de datum van de 'lancering' nog een verrassing in petto!

En wie weet, geldt dat ook voor u. Dus hou de komende weken mijn blog in 't oog!

41 opmerkingen

  1. Waarom niet gewoon 'een Yvonneke'?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend zeg :-) Wat denk je van siska?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn mail is onderweg ;-)
    Wat namen betreft heb ik niet veel inspiratie maar ik vind Billie wel leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil dit patroontje wel graag testen. Ik heb een dochter van bijna 11 maand maar het is een kleintje. Ik wil de 6-9 maand wel testen. Zij is juist 6m kledij beginnen dragen. Heb gisteren bij modecoupon een heel mooie ribkatoen gekocht die ideaal zou zijn voor dit kleedje. Groetjes Ine (inedelooze@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. moest er nu een 0 maand zijn (er is net een prematuurtje geboren bij een collega) of een 0-3 maand (voor mijn nichtje haar boelie) :) in de andere maatjes heb ik spijtig genoeg geen model voorhanden. Laat me weten als je ooit kleiner gaat en dan een tester nodig hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog even vergeten: heel mooi kleedje, Yvonne staat er super mooi mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een Yvonneke zou ik ook wel leuk vinden. Ik denk dat mijn dochter net iets te groot zal zijn... Ze wordt binnen 4 maanden 3 jaar en heeft net een 92. Gaat te groot zijn zeker he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hangt ervan af. Als t een smallere is kan je het kleedje verlengen naar eigen inzicht natuurlijk. Borstomtrek voor de grootste maat ligt rond de 54cm...

      Verwijderen
  8. Go Mieke!!!! Kei goed bezig! En voor het jurkje: lola!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig! Ik wil wel een 12-18 mnd testen voor mijn kleinste poppemie. Was trouwens net aan het zoeken naar het leuk patroontje voor mijn kleinste meid want die zijn toch zeldzaam vind ik. Als of je me gehoord hebt. Stofje ligt zelfs als klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi kleedje, staat Yvonne super!
    Hier helaas geen kleintje mee, ander zou ik met plezier testen!
    Succes ermee!
    Mag ik even vragen van waar dit mooie stofje komt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij kocht ik het van een Belgische Etsy shop, ik zoek het even voor je op!

      Verwijderen
    2. Super! Bedankt al....want ik vind het echt wel een prachtig stofje!

      Verwijderen
    3. Ik kocht het bij Eigenwys op Etsy, maar ik zie het niet meer terug in haar shop...En wat gegoogle levert ook weinig op, tenzij in andere kleuren. Ik denk dat het 'meadow flowers' heet, als je daar al iets mee bent...

      Verwijderen
    4. Toch bedankt... ik zoek nog even verder.
      Grs. Katja

      Verwijderen
  11. Wat een prachtige ogen heeft Yvonne! Succes met je kleedje, ik heb ook geen modellekes in die maatjes voorhanden, anders had ik met veel plezier voor je getest!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi jurkje hoor, en tof gecombineerd ook (bloemetjes, streepjes, stipjes).
    De dochters bedachten een naam, en ze waren unaniem: de "Violetta" jurk.
    Ik stuur je straks nog snel een mailtje, want ik wil er dolgraag ook een eentje maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja hoor ik wil supergraag testen !!!!! het maatje speelt geen rol !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een een leuke naam: Mekko by Mieke (fins voor jurk - zo heb ik mij laten vertalen)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof, Mieke, goed bezig! Ik test graag, ondertussen maakte ik het jurkje al vijf keer :-)
    En qua naam vind ik de optie Mekko van hierboven ook wel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. goh ik wil elk maatje zelfs wel uittesten, ken verschillende vriendinnen met kleine kindjes en dit is altijd een super kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben grote fan van dit patroontje, testte het al 2 keer. Mijn model past in je origineel patroon, dus andere maten testen zal niet lukken. Fantastisch initiatief voor je (blog)verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel graag maar deze week kan het er echt niet meer bij... Sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi zeg! Proficiat met je eerste blogverjaardag!
    Ik zou graag testen, helaas geen kleine meiden in mijn buurt, en de babycadeau's hier op de to sew lijst zijn allemaal voor jongetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Eventjes een andere vraag: op de foto's staat aiako by Mieke, voor wat staat dat eerste?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat moet dat een typfout zijn, of het lijkt alleen maar zo door het lettertype.. Het moet 'sisko' by mieke zijn, waarbij sisko staat voor zus in het fins. Verwijzend naar de twee zusjes waarvoor ik meestal naai, en mijn affiniteit met Finland en Scandinavisch design in zijn geheel :)

      Verwijderen
  21. Het eerste wat me te binnen schoot als naam voor de jurk was Siske.
    Het eerste deel, sis van je blog en het tweede deel van je naam.
    Ga dit kleedje zeker uit proberen voor mijn bijna 14 maanden oude dochtertje.
    Vele groetjes, Ruth Vandebuerie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik denk dat ik zowat alle maten in de vriendenkring en familie voorhanden heb, maar die week is me wat snel (niet om te naaien, wel om feedback te geven over de maat). Maar toch, mocht je nog ergens een maat missen ...
    Ik kan trouwens niet wachten om de kleinste maat als kraamcadeautje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zou graag testen! Maar een week, dan durf ik geen garanties te geven. Mijn kleintje is bijna 11 maanden, lange dunne dame. Dus mocht je toch nog een extra tester zoeken kun je het proberen. Gefeliciteerd met je jubileum!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb hier een 21-maanderke rondlopen, maar ik ga het mijn jongen niet aandoen om voor hem een kleedje te maken! ;-)
    Proficiat met de blogverjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dank jullie wel allemaal. Naamsuggesties mogen blijven komen - zeker als je kans wil maken op een leuke prijs! Testers heb ik nu voldoende!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Amai! Past gewoon perfect bij haar mooie blauwe ogen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik kan niet testen gezien ik aan de andere kant van de wereld zit... een naaimachine zou ik hier perfect kunnen vinden maar manlief zal dat erover vinden gezien we de helft van onze bangkoktijd al verdoen aan stoffen ;-) maar vooral proficiat met je eenjarig bestaan :) ik kom vaak lezen, (helaas niet altijd reageren) en je maaksels zijn mooi... moest je er nog aan twijfelen ;-) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  28. fijn! Als ik het niet vergeet meet ik mijn kleinste bol even op vanavond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mo amai zeg, jij zit ook niet stil. Super!
    Ik laat het testen aan mij voorbij gaan, geen kleine meisjes in de juiste maten in de buurt en geen tijd komende weken, maar ik vermoed dat je aan testers geen gebrek zult hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo'n mooi kleedje zou ik wel graag eens testen, maar ik vrees dat ik daar op dit moment jammer genoeg de tijd niet voor heb ... maar eenmaal getest en al, komt het er later wel eens een keertje van he ! Want het is en blijft echt zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Waw proficiat e!!! Testen gaat nie lukken, de verjaardagen slaan hier rond mijn oren, nog wat fixen dus... Ma in ieder geval, sjappoo een schoon patroontje!! Gij kunt wa!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hier voorlopig geen meisje in de juiste maten aanwezig,wel verschillende baby's op komst dus ik ga niet testen.Vind Lola wel mooi voor de naam van de jurk of zoals sommige ook al aangaven,Yvonneke voor wie je het uit getest hebt.Leuk stofje trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Nog een zoompje en wat kamsnapjes en de jurk is klaar voor het passen. En ik zit nu te denken, gezien het jurkje door jou al eens werd gemaakt voor een Janne, en mijn model ook luistert naar de naam Janne, kan je misschien het patroontje zelf ook Janne dopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. spannend zeg!
    ik had graag willen testen maar ik heb geen kandidaten om te passen.
    je mag best fier zijn, het is een super leuk jurkje

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.