Lotta met tulevoering

vrijdag 15 juli 2016

Onze jongste, dat is een pittige dame met een zeer uitgesproken mening over vele zaken, waaronder ook over wat dames van 5 horen te dragen. En geloof me, willen we 's morgens ergens geraken, dan wil je daarover alvast niet in discussie verzeilen. Lange broeken, dat is een no go tegenwoordig. Jurkjes, en bij voorkeur rokjes, dát is wat Janne's hart sneller doet slaan. 
Als je dagdagelijks rokjes wil dragen, dan heb je wel wat rokjes nodig. Enter mama en haar naaimachine. Ik knipte al een hele tijd terug enkele rokjes, die letterlijk in gestolen minuten in elkaar gezet worden. Ik gebruikte het Lotta-rokje van Compagnie M, en voerde met zachte mintgroene tule (Madeline). Dat heeft genoeg prinsessengehalte om de goedkeuring van de 5-jarige keikop weg te dragen.
De kleurrijke voile van Cloud9 kocht ik bij Bellelien. Lekker luchtig en zo heerlijk zomers. De stof draaide ik 90°, zo klopte de print voor mij beter (soms heb ik vreemde kronkels). De tule werkte ik onderaan niet af en liet ik enkele cm's onder de buitenstof uit piepen.
 Zo. We kunnen alvast weer één dag ochtendcrisis in de kiem smoren.


11 opmerkingen

  1. Zotschoon! En wanneer zijn die haartjes zo lang geworden? Prinsesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo leuk :-), een hoog prinsessengehalte en toch lekker speels! I like!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi, ze weten wat ze willen he, onze kleine dametjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarom zou je in godsnaam een broek willen dragen als dit in je kast hangt? Naaien moeder, naaien! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Piepende tule is niet helemaal mijn ding, al kan ik geloven dat prinses Janne daar geweldig trots op is. Ik hoor ze het zo al tegen haar vriendinnetjes vertellen ;-) Er zouden meer prinsessenjurken in dit soort stof moeten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What's with 5 year olds hating pants! (or 4 years olds and 3 year olds in our case haha). The skirt turned out lovely. I have this fabric and love it! I bought it for myself but my big girlie keeps on saying it is hers... We shall see!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk gedaan,je dochter heeft smaak en geluk met een naaiende mama ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch zo'n mooi stofje! Een dametje die weet wat ze wil, ben zo ooit eens terug gereden naar huis toen ik op weg was naar de crèche wegens dochter wou roze kousen aan en ik had dit compleet genegeerd, niet opvoedkundig, maar wisselen van kleur was het me wel waard om haar weer te zien lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi Mieke! Zalig stofje, vind ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eerlijk, met zo'n prachtig rokje in de kast wil je toch zeker geen broeken meer zien. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.